Практичний психолог ПОЛЯКОВА Наталія Анатоліївна
e-mail : talka36@gmail.com
Сучасний стан суспільства, обумовлене зростанням темпів життя, збільшенням обсягу інформації, кризовими явищами в природі, суспільстві та сім'ї, показує гостру необхідність психологічної допомоги людині на всіх етапах його розвитку.
Розвиток в дитинстві, підлітковому віці та юності відбувається дуже динамічно, тому як ніде актуальною є робота психолога в школі. Застосування наукових досягнень психології в практиці народної освіти допомагає педагогам вирішувати проблеми індивідуалізації та диференціації навчально-виховного процесу школи.
Організація психологічної служби, що є основною ланкою, організуючим психологічне забезпечення у школі, переслідує такі цілі і завдання
ЦІЛЯМИ СЛУЖБИ Є:
- сприяння адміністрації та педагогічному колективу у створенні соціальної ситуації розвитку, відповідної індивідуальності учнів, вихованців і забезпечення психологічних умов для охорони здоров'я та розвитку особистості учнів, вихованців, їх батьків (законних представників), педагогічних працівників та інших учасників освітнього процесу;
- сприяння у придбанні учнями психологічних знань, умінь і навичок, необхідних для отримання професії, розвитку кар'єри, досягнення успіху в житті; надання допомоги учням у визначенні своїх можливостей, виходячи зі здібностей, схильностей, інтересів, стану здоров'я;
- сприяння педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) у вихованні учнів, а також у формуванні у них принципів взаємодопомоги, толерантності, милосердя, відповідальності і впевненості в собі, здатності до активної соціальної взаємодії без утиску прав і свобод іншої особистості.
ЗАВДАННЯ СЛУЖБИ:
- психологічний аналіз соціальної ситуації розвитку, виявлення основних проблем і визначення причин їх виникнення, шляхів і засобів їх вирішення;
- сприяння особистісному та інтелектуальному розвитку навчання на кожному віковому етапі розвитку особистості;
- формування в учнів здатності до самовизначення і саморозвитку;
- сприяння педагогічному колективу в гармонізації соціально-психологічного клімату в школі;
- психологічне забезпечення освітніх програм з метою адаптації їх змісту і способів освоєння з урахуванням інтелектуальних і особистісних можливостей і особливостей учнів;
- профілактика і подолання відхилень у соціальному і психологічному здоров'ї, а також розвитку учнів;
- участь у комплексній психолого-педагогічній експертизі професійної діяльності фахівців освітніх установ, освітніх програм і проектів, навчально-методичних посібників, що проводиться за ініціативою органів управління освітою або окремих освітніх установ;
- участь спільно з органами управління освітою та педагогічним колективом школи у підготовці та створенні психолого-педагогічних умов наступності в процесі безперервної освіти;
- сприяння поширенню та впровадженню в практику школи досягнень в галузі вітчизняної та зарубіжної психології;
- сприяння в забезпеченні діяльності педагогічних працівників школи науково-методичними матеріалами і розробками в галузі психології.